vrijdag 5 juni 2015

Feminisme prijs voor Miss Piggy die huiselijk geweld niet schuwt



Laat ik voorop stellen dat ik graag naar de Muppetshow kijk.. en dat ik het erg vermakelijk vind. En nee ik ben geen zuurpruim en ik gun ieder een prijs maar toen ik het nieuwsbericht in het AD las, over dat Miss Piggy de feminisme prijs heeft gewonnen, moest ik toch even mijn wenkbrauwen fronsen....

Voor mij staat Miss Piggy gelijk aan een arrogante dame die bij voorkeur mannen slaat. Nou kan dat hilarische scenes opleveren maar dan nog vind ik het niet echt iets om als voorbeeldrol te nemen voor hoe emancipatie voor vrouwen vorm zou moeten krijgen. Ik kan dan ook niet zo goed begrijpen waarom Miss Piggy zo geroemd wordt om wat ze doet. Ik denk dat de meeste feministen op hun achterste benen zouden staan als het andersom was geweest en Kermit elke keer alle vrouwelijke poppen zou slaan.. Die ga je dan toch ook geen prijs geven daarvoor?

Maar goed.. ik weet gelijk weer waarom ik geen feminist wil zijn. Dat wou ik even kwijt. Ik ben tegen huiselijk geweld en partnergeweld. En ik vind het niet echt handig om het te belonen met een prijs.

Geen opmerkingen: