vrijdag 15 mei 2015

Niet mislukking maar twijfel laat je dromen vervliegen



Ken je dat? Dat je iets wilt bereiken, dat je graag iets wilt doen maar dat je maar blijft piekeren, blijft twijfelen of het wel gaat lukken. Dat je allemaal beren op de weg ziet, hindernissen die je moet overwinnen en misschien wel heel veel rampen in je hoofd bedenkt waarom iets niet zou lukken?

Veel dromen struikelen al bij het nadenken over het laten uitkomen van zo'n droom. De weg er naar toe lijkt bezaaid met onmogelijkheden, moeilijke dingen, onoverkomelijke blokkades. Het is zoveel of duurt nog zo lang, er moet eerst nog van alles gebeuren voordat.... Dat gaat vast niet lukken, dat kan ik niet, is niet voor mij weg gelegd...

En zo houden we onszelf klein, nietig en als je pech hebt, heel ongelukkig. Passies worden niet uitgeleefd, dromen vervliegen en we nemen genoegen met minder want meer zou pas echt problematisch worden.

Het is vaak niet mislukking die dromen kapot maakt maar de twijfel over of het wel gaat lukken..

Ben jij ook zo'n twijfelaar, zo'n piekerdoos of zo'n mieperd die altijd maar weer strandt nog voordat je begonnen bent? Neem dan contact op voor counseling en dan werken we samen je dromen uit!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik pieker en twijfel over alles! Ik ben zeer perfectionistisch waardoor ik geen besluiten kan nemen, want ik wil niet het risico lopen om niet de allerbeste beslissing te nemen. Hierdoor stel ik alles uit, ook leuke dingen, en hierdoor ben ik heel passief en kan ik niet echt voluit leven. Ik zou zo graag minder besluiteloos willen zijn!

Jolande Rommens-Musquetier zei

Wat een ellende voor jou Anoniem. Je angst voor risico's en fouten maken belemmert heel je leven en dat is wel erg jammer dat je daardoor zoveel uit stelt en niet voluit durft te leven.

ALs je er echt vanaf wilt dan is counseling voor jou wel een aanrader .. misschien een eerste stap naar een nieuw leven. Een eerste besluit tot verbetering?