vrijdag 12 december 2014

Punch workshop: samenwerken en verbinden

Het is de tijd van de eindejaarsuitjes en bedankjes. Het is de tijd van samen terugblikken op het afgelopen jaar en wat we gedaan hebben, wat het ons gebracht heeft en wie we hebben leren kennen. Wat hebben we bereikt? Met wie waren we samen? En van wie namen we afscheid?

Als CJG ouder ben ik actief in gezinnen zoals ik gisteren al schreef. Tevens help ik mee met projecten als het gaat om opvoeden. Zo doe ik mee met project PIEP voor kinderen die het moeilijk hebben of in de knel zitten. Ik help mee met het verzorgen van ouder contact ochtenden op scholen en binnenkort ga ik de cursus Positief Opvoeden geven op een basisschool in Breda. Het is leuk om actief bezig te zijn met allerlei activiteiten op het gebied van zorg en welzijn, in het bijzonder met jeugd en gezin.

Vanochtend was er een uitje van professionals en vrijwilligers van het CJG Breda. We kregen workshop Punchen. Dat is met een speciale Punchmachine op een lap stof allerlei andere lapjes stof, vilt, wol, satijn, fluweel of organza stukjes door de andere stof heen steken. Je krijgt dan een een soort textiel schilderij en het is heel creatief bezig zijn. Je kan zo sjaaltjes maken, tassen, schilderijtjes, kussens, kledingstukken of nog heel veel meer. Erg leuk en super eenvoudig om te doen. Het is zeker ook geschikt met kinderen samen te doen.

Daarna gingen we lunchen in een Marokkaans theehuis hier in Breda. Nooit geweten dat het er zat maar het was verrassend lekker en reuze gezellig. Eindelijk even rustig met elkaar bij kletsen over allerlei ervaringen van ons werk bij het CJG. Waar ben jij mee bezig? Wat doe je nu? En hoe gaat het met jouw studie? Het thema voor vandaag was "verbinden". Een thema dat ik al vaker voorbij zag komen bij het CJG. Verbinden van professionals met vrijwilligers en vice versa.

Onze punchwerken zullen samengevoegd en verbonden worden met elkaar. Je kan zien dat het gemaakt is in de decembermaand. Er zitten wel wat kerstige invloeden in. Ik hoop het ergens nog een keer terug te zien als een groot doek. Op een plaats waar we samen komen en samenwerken... in de toekomst.


Geen opmerkingen: