maandag 25 augustus 2014

Slecht voorbeeld

Ik heb op Facebook meerdere groepen opgericht en daar beleven de leden en ik veel plezier aan. Het grappige is dat die groepen allemaal zo hun eigen identiteit en sfeer kennen en dat kan het ook nog eens veranderen van tijd tot tijd afhankelijk van wie er posten en waar het over gaat.

Doorgaans gaat het er gemoedelijk aan toe en is er ruimte voor elkaar en het eigen verhaal en om eens lekker gek te doen en heel hard te lachen om onszelf in relatie tot anderen.

Soms zit ik daar als beheerder om de boel een beetje aan te sturen en in het gareel te houden, soms zit ik er in de rol van counselor en dan weer als moeder, vrouw of ervaringsdeskundige. Andere keren ben ik net zo melig als ze de anderen en kan ik het niet laten om ook eens een snedige opmerking te maken of "foute" dingen te zeggen. Soms raak ik zelf de draad wel eens kwijt van welke rol ik dan heb en vraag ik me later wel eens vertwijfeld af of het nou wel zo verstandig was wat ik daar had gezegd.. is het überhaupt wel slim om groepen te beheren als je lekker mee wilt doen. Je moet wel eens impopulaire beslissingen nemen en soms is het lastig om zelf eens gek te doen omdat je ook het goede voorbeeld  moet geven als je beheerder bent. Daar had ik als leidinggevende ook wel eens last van, dat dilemma.

Enfin.. na enig wikken en wegen besluit ik maar dat ik gewoon mezelf wil zijn en blijven, ongeacht alle voorbeeldrollen of verwachtingen die anderen van mij hebben. De spreuk die hierboven staat werd door een van de dames geopperd in een groep voor grote meiden in de overgang..  ik lag in een deuk.. tja wat er ook goed of niet goed gaat, hoe je ook over jezelf denkt.. je kan altijd nog als slecht voorbeeld dienen....

Geen opmerkingen: