donderdag 7 augustus 2014

Niet meer schamen voor mijn dwang





"Ik ben Mandy Verleijsdonk (26) en studeer psychologie in Tilburg; waar ik ook woon. Ik heb meegewerkt aan deze video, omdat ik me niet meer wil schamen voor mijn psychische problemen en ze niet meer steeds wil verbergen. Verder hoop ik op iets meer begrip voor mij en andere mensen met dwang of andere problemen."

Mandy is een collega ambassadeur van het Fonds Psychische Gezondheid en wilt graag bekendheid geven over wat het inhoudt om een psychische aandoening te hebben. Het is een mooi gemaakt filmpje en  ze vertelt open, kwetsbaar en heel kernachtig wat dwang in houdt, wat het met je doet en hoe het je leven bepaalt. De dwang als overlevingsstrategie om de depressie er onder te houden.. stemmetjes die je continu vertellen hoe/wat je moet doen. Het is een knappe prestatie van haar om het zo te verwoorden en te laten zien.

Met toestemming van Mandy plaats ik hier nu haar youtube filmpje. Als je haar vragen wilt stellen of haar om informatie wilt vragen dan kan je dat hier doen.

Wil je meer van Mandy weten dan kan je hier haar verhaal lezen.

Geen opmerkingen: