zaterdag 9 augustus 2014

Dysthyme stoornis oftewel chronisch depressief

"Ik ben Bob Hoogendoorn (37) en werk als vrijwilliger voor een organisatie die hulp op afstand biedt via telefoon, chat en mail. Ik heb al zo'n 22 jaar een dysthyme stoornis. Door de jaren heen heb ik met vallen en opstaan mijn weg gevonden om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Dit heeft mij ertoe gebracht een website op te richten rondom chronische depressiviteit, om op deze manier anderen in een vergelijkbare situatie een hart onder de riem te steken. En ik zet mijn ervaringen in om anderen te steunen."

Bob heeft een dysthyme stoornis oftwel een chronische depressie. Hij is tevens ambassadeur van het Fonds Psychische Gezondheid (FPG) en hij vertelt daarom graag over wat een chronische depressie inhoudt, wat het voor hem betekent en wat het met zijn leven doet. Hij helpt ook graag anderen als ervaringsdeskundige en vrijwilliger voor het fonds.

Wil jij er ook meer over weten dan kan je Bob contacteren. Hij geeft graag informatie en beantwoordt graag jouw vragen over zijn psychische stoornis. Je kan hem hier bereiken.

Wil je eerst meer weten over Bob, lees dan hier zijn verhaal.

Geen opmerkingen: