dinsdag 6 mei 2014

B.A.C.A. Stoer met gevoel

Mag ik even jullie aandacht vragen voor een geweldig mooi initiatief nl. voor een stoere motorclub met gevoel.

Ik kwam Floor de Boer, een van haar leden, tegen tijdens een slachtoffersymposium in februari dit jaar. Het ging op dit symposium over slachtoffers van seksueel misbruik. Floor en haar partner zijn fervent motorrijders en liepen daar rond in van die ruige leren motorjacks met allemaal stoere emblemen en ik vroeg me serieus af wat zij deden op een slachtoffersymposium over seksueel misbruik.

Nieuwsgierig als ik ben stapte ik op haar af, ging eens een praatje maken en ik was aangenaam verrast door haar verhaal. Floor is samen met nog een heleboel andere motorrijders lid van de B.A.C.A. Een wereldwijde motorclub die in tegenstelling tot andere motorclubs een positief imago wilden in de maatschappij. Een stoere motorclub en dan eentje die op komt voor de kwetsbare in deze maatschappij, kinderen die slachtoffer zijn van kindermishandeling of seksueel misbruik.

Deze bikers hebben zich verenigd in het B.A.C.A. Bikers Against Child Abuse. En iedere motorrijder kan hier lid van worden als die zich ook wil inzetten als buddy/maatje voor een kind die in een situatie zit waarin het soms heel bang is of zich alleen voelt en wel een stukje psychische ondersteuning kan gebruiken op zijn tijd.

Ik wil met name motorrijders oproepen om een lidmaatschap te overwegen als je je ook wilt inzetten voor een kind in moeilijkheden. Lees hier verder op de site van het Chapter in Nederland van de B.A.C.A.


Geen opmerkingen: