maandag 7 april 2014

Werken aan je dromen



Soms heb je van die filmpjes.. wow .. denk je dan. Dat is het.. zo herkenbaar. Dit is er eentje. Zo
inspiratief..

Dit filmpje gaat over werken aan je dromen. Aan wat je allemaal in het leven tegen komt, wat er tegen kan zitten terwijl je onderweg bent om je dromen waar te maken. De vragen, de twijfels, de moeilijke momenten.. waarom ik? waarom moest het mij overkomen? wat moet ik hier nu mee? wat kan ik er uit leren? wat neem ik er uit mee? De wanhoop ook.. gaat het me ooit lukken?

Het filmpje leert dat je moet werken aan je dromen. Het komt niet vanzelf. Het gaat over risico's nemen, doorzettingsvermogen, het overwinnen van faalangst maar ook het overwinnen van angst voor succes! Wat doet het met je als je echt jezelf tot uitdrukking bent? Als je je eigen weg naar verbetering en succes bent ingeslagen?

Investeer jij in jezelf? Durf jij door te zetten.. ook als het moeilijk wordt? Heb je een visie van waar je naar werkt?

Vragen die ik mezelf regelmatig stel. Wat wil ik bereiken? Waar wil ik zijn aan het eind van dit jaar? Als het even kan een volledig afgestudeerd psychosociaal counselor en MfN mediator, heb ik mezelf tot doel gesteld.

Wat doe ik ervoor? Ik studeer, volg cursussen, wissel informatie uit met medestudenten, lees boeken, kijk documentaires, ga naar lezingen, workshops, volg losse cursussen en trainingen en lees vakliteratuur om mezelf zo goed mogelijk te scholen. Ik organiseer oefendagen, intervisie en help mee met zoeken naar nieuwe mogelijkheden om het nog meer te verdiepen, te verbreden en makkelijker te maken. Ik voel me net zo'n spons af en toe die alle nieuwe informatie opzuigt, processed en omzet in kennis en vaardigheden.

Ik werk met mensen via mijn praktijk om steeds meer ervaring op te doen zoals een piloot steeds meer vlieguren maakt om een nog betere piloot te worden. Ik loop stage en werk veel als vrijwilliger in zorg gerelateerde organisaties.. omdat ik het leuk vind, omdat ik er van leer omdat ik steeds meer fijne mensen leer kennen en ik een netwerk opbouw waarin ik iets voor een ander kan betekenen en daarmee ook voor mezelf blijf werken aan mijn doelen, wensen en verlangens m.b.t. de toekomst.

Ik richt een studentengroep op voor mijn opleiding omdat die er nog niet was. Leer nieuwe en andere studenten kennen. We leren samen, we doen intervisie, we wisselen informatie uit, we oefenen nieuwe gespreksmethodieken en we studeren al gaandeweg langzaam af. Wat een rijkdom.. niet in geld uit te drukken.. zo bouw ik aan mijn dromen en ik gaandeweg komen ze uit.

Geen opmerkingen: