donderdag 17 april 2014

Vrijwilligerswerk als coach, trainer en voor Steekje Los

Ik krijg het nog druk met vrijwilligerswerkzaamheden.. bijna een volle werkweek

Zo zag mijn dag gisteren er uit.
In de ochtend bij het Centrum Jeugd en Gezin kennis gemaakt met diverse vrijwilligers bij de inloopochtend voor moeder een kind bij Olympia. Ik heb me opgegeven als vrijwilliger in de functie van gezinscoach/gezinsbegeleider en trainer voor de cursus positief opvoeden (detail: ik moet 'm eerst zelf nog "even" volgen  )

Daarna door gereden naar Breda Noord naar het wijkcentrum aan de Evert Spoorwaterstraat om een kennismakingsgesprek te hebben met Club Forward, een kansen voor jongeren project van het Oranjefonds om kansarmere jongeren te helpen om een startkwalificatie te halen voor de arbeidsmarkt (MBO niveau 2).

Ik ga daar helpen met het geven van trainingen op het gebied van psychologische onderwerpen, persoonlijke effectiviteit en bijles Nederlands. Tevens zal ik een gastles gaan verzorgen over het strafrecht voor deze jongeren met een bezoek er bij aan de rechtbank in Breda. Dat stond al op de agenda kennelijk maar toen ze hoorde waar ik ervaring mee had toen was de vraag al gauw of ik het wou doen.. Tuurlijk  Leuk! Doen we..

Verder doe ik mee aan een maatjesproject waarbij ik een van de jongeren als studiecoach zal helpen met het behalen van een MBO diploma.

En 's middag "on the road" naar Zorgbelang Brabant in Tilburg om een spelworkshop Steekje Los te geven met het Jongerenpanel. In gesprek over psychische gezondheid en kwaliteit van leven.. Stigma en taboe doorbrekend en hilarisch leuk weer met de jongedames en heren!

Geen opmerkingen: