zaterdag 19 april 2014

Beschermengel?

Ik moest vorig jaar geopereerd worden en ik was erg bang en voelde me zo verdrietig toen ik zat te wachten in de wachtruimte bij de opname voordat ik daadwerkelijk opgenomen werd. Ik zat met tranen in mijn ogen en toen zag ik een wit veertje op de grond liggen .. van een centimer of 10 groot (best groot dus). Zo'n witte donzige gekromde veer.

Ik dacht eerst nog.. ja duh.. het is een ziekenhuis daar hebben ze vast allemaal donzen dekbedden en kussens .. maar toen realiseerde ik me dat dit niet waar is. Het zijn dekens en lakens, en de kussens zullen zeker geen dons zijn want dat is niet goed schoon te houden en niet anti allergisch.

En terwijl ik me zat te verwonderen over die witte veer die daar zo prominent op de grond lag, raakte ik vanzelf wat rustiger en stelde het me ook gerust.. want die had daar dus eigenlijk niet kunnen liggen in zo'n steriel en hygiënische omgeving. Zelfs de verpleegkundige die een praatje kwam houden, leek 'm niet eens op te merken of zei er niets over..

Kan je je voorstellen, een effen linoleum vloer met een witte veer er op en verder helemaal brandschoon.. Erg bijzonder vond ik dat.

Geen opmerkingen: