maandag 17 maart 2014

Man en vrouw in de media



Bizar vooral als je in de historie terug kijkt van hoe vrouwen in reclames geportretteerd werden. Echter heden ten dage is een vrouw in de reclame dan geen dom vrouwtje meer of iemand die enkel goed is voor het huishouden. Die tijd is voorbij. Er is verandering gekomen in dat beeld maar of het ook zo gunstig is voor vrouwen? Van domme huisvrouw naar sexobject. Sommige vrouwen zullen er geen bezwaar tegen hebben, in welke categorie ze vallen maar verreweg de meeste vrouwen willen niet vereenzelvigd worden met een lustobject.

In het filmpje is te zien hoe vrouwen door de jaren heen in reclames voorkwamen. Wat het heeft gedaan met hun eigen beeldvorming maar ook hoe ze door de maatschappij worden bekeken en welke consequenties dit heeft.

Het leuke aan het filmpje is het laatste stuk. Dan worden de rollen eens omgedraaid. Hoe grappig ziet dat er uit.. hoe bizar ook hier en daar. Als het over een vrouw gaat vinden we het normaal maar als het dan ineens een kerel is dan zie je pas echt hoe idioot de reclame is. Sommige bedrijven zouden zich eens achter de oren moeten krabben over welk beeld ze de wereld in sturen en wat de boodschap is die ze dochters en vrouwen mee geven.

Geen opmerkingen: