donderdag 1 augustus 2013

Loslaten in Liefde



Loslaten
betekent niet dat ik me er niet meer om bekommer,
maar het besef dat ik het niet voor een ander kan doen.

Loslaten
is niet ergens voor weglopen,
maar realiseren dat ik een ander niet kan beheersen.

Loslaten
is niet de ander de volmacht geven te doen wat hij wil,
maar de ander toestaan om te leren van de gevolgen

Loslaten
is het erkennen van de machteloosheid,
dat de uitkomst uiteindelijk niet in mijn handen ligt.

Loslaten
is niet proberen de ander te veranderen of de schuld te geven,
en weten dat ik alleen mezelf kan veranderen.

Loslaten
is niet zorgen voor,
maar geven om.

Loslaten
is niet alles zelf alleen oplossen,
maar ondersteunen en aanmoedigen.

Loslaten
is niet oordelen
en de ander de ruimte geven om zichzelf te zijn.

Loslaten
is niet zelf centraal alles regelen om de regie te hebben
en anderen de ruimte geven om hun eigen bestemming te bepalen.

Loslaten
is niet de ander tegen zichzelf in bescherming nemen
maar de ander toestaan de realiteit onder ogen te zien.

Loslaten is niet ontkennen,
maar aanvaarden wat is

Loslaten
is niet doordrammen, terechtwijzen, of discussiƫren,
maar mijn eigen tekortkomingen ontdekken en corrigeren

Loslaten
is niet alles naar mijn eigen wensen willen laten verlopen,
maar iedere dag nemen zoals hij komt en ieder moment koesteren.

Loslaten
is niet de ander bekritiseren en controleren,
maar zelf hetgeen proberen te worden waarvan je droomt

Loslaten
is niet het verleden betreuren,
maar groeien en leven van het nu naar de toekomst.

Loslaten is...
niet vanuit angst leven
maar vanuit LIEFDE.

Geen opmerkingen: