zondag 25 augustus 2013

Ik ben als jou




De hele tijd speelde het door mijn hoofd terwijl ik ergens las over liedjes die plotseling op de radio komen of in je hoofd blijven hangen. Dat het geen toeval is, dat ze je iets te zeggen hebben, daar ging het over.

Welk liedje is bij mij wel eens zo blijven "hangen"? Ik weet dat ik het ook wel eens heb maar geen enkel liedje schoot mij nog te binnen. Dus ik vraag mijn onderbewuste om mij te helpen herinneren of een hint te geven.... Niets... oorverdovende stilte.. geen tekst, geen liedje. Ik kan er geen enkele vinden en krijg geen ingeving terwijl ik die normaliter wel krijg. Ze laat me lekker in het donker tasten.

Mijn onderbewuste en ik spelen regelmatig spelletjes met elkaar. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet bijvoorbeeld. En deze keer, ik hoor, ik hoor wat jij niet hoort. Grrr... dan niet.. denk ik. Blijf dan maar stil ook...

Vannacht lig ik lekker te slapen maar mijn buik rommelt weer eens. Ik heb iets verkeerds gegeten en na een felle buikkramp schrik ik wakker. Even naar de wc. En wat doet mijn onderbewuste? Ze speelt keihard, luid en duidelijk, zonder verder enige tekst of toevoeging dit liedje af... gek word ik ervan. Als ik naar de tekst "luister".. .begrijp ik het wel, mooie tekst eigenlijk om dit van je onderbewuste terug te krijgen.. Het is ook "onze" humor om zoiets te doen... best wel melig eigenlijk om midden in de nacht met dit liedje in je hoofd wakker te worden.

En bedankt weer he.. zeg ik gekscherend tegen me zelf. Be carefull what you are wishing for..

Was auch kommt, wir beide werden uns nie trennen,
wir lernen uns nur besser kennen,
ich genauso wie du.
G'rade das macht uns're Liebe anders,
das macht unsre Liebe so anders,
und ich finde das gut.

Geen opmerkingen: