vrijdag 12 juli 2013

Kinderen over het huwelijk



Geweldig hoe kinderen denken en redeneren. Hoe ze tot hun standpunt gekomen zijn is niet altijd even duidelijk en dat vraagt eigenlijk wel om uitleg maar het blijft humoristisch om te lezen. Dit is een verzameling van een stel Amerikaanse kinderen die de vragen beantwoord hebben.

Wanneer besluit je om met iemand te trouwen?
Nou je moet iemand zoeken die van dezelfde dingen houd als jij. Als ik van sport hou, dan moet zij ook van sport houden en ze moet zorgen dat er telkens chips en drinken is.
Alan 10 jaar

Niemand besluit echt zelf om te trouwen, God besluit dat en die maakt dat je met iemand trouwt. En later kom je er dan echter aan wie je de rest van je leven vast zit.
Kirsten 10 jaar

Wat is de juiste leeftijd om te trouwen?
23 is de juiste leeftijd want dan ken je iemand al zo lang dan kan je wel met 'm trouwen.
Camilla 10 jaar

Geen enkele leeftijd is goed om te trouwen, je bent gewoon gek als je gaat trouwen.
Freddy 6 jaar

Hoe kan je zien of dat mensen met elkaar getrouwd zijn?
Je kan dat zien als ze tegen dezelfde kinderen aan het gillen zijn in de speeltuin.
Derrick 8 jaar

Wat doe je als je een date hebt met iemand?
Dan doe je leuke dingen samen zodat je elkaar wat beter leert kennen. Zelfs jongens hebben wel wat interessants te vertellen als je maar lang genoeg naar ze luistert.
Lynette 8 jaar

Eerst vertellen ze allemaal leugens zodat het interessant genoeg klinkt om nog een keer te daten.
Martin 10 jaar

Wat doe je als je date niet zo leuk is geweest?
Dan ga ik gauw naar huis en doe ik alsof ik dood ben. Je kan dan de krant opbellen om een overlijdensadvertentie te zetten zodat die persoon dat ook gelooft.
Craig 9 jaar

Wanneer kus je elkaar?
Als hij heel rijk is.
Pam 8 jaar

Als je minstens 18 jaar bent anders is het verboden. Dus ik denk dat ik maar wacht totdat ik 18 ben.
Koert 7 jaar

Als je elkaar kust dan krijg je kinderen en dat doe je alleen als je gaat trouwen, zo hoort dat.
Howard 8 jaar

Is het beter om te trouwen of om single te blijven?
Ik weet niet wat beter is maar als ik trouw dan ga ik niet naar bed met mijn vrouw want anders vind ik ze steeds minder leuk.
Theodore 8 jaar

Voor een meisje is het beter om single te blijven maar voor jongens niet want dan hebben ze niemand meer die hun troep op ruimt en voor hen zorgt.
Anita 9 jaar

Hoe zou de wereld er uit zien als niemand meer trouwde?
Dat zou lastig worden om aan de kinderen te vertellen bij wie ze horen en waar ze vandaan gekomen zijn.
Kelvin 8 jaar

Hoe houd je je huwelijk gelukkig?
Door elke dag tegen je vrouw te zeggen dat ze er leuk uit ziet ook al ziet ze er uit als een vrachtauto.
Ricky 10 jaar


Ik vraag me bij sommige antwoorden echt af waar ze het vandaan hebben en wie ze dat beeld heeft gegeven. Ik mag hopen dat het nog verandert ;)



Geen opmerkingen: