vrijdag 1 februari 2013

Minerva Counseling



Minerva Counseling is een feit. Eergisteren een afspraak met de kamer van koophandel in Breda. Ik ben nu de trotse eigenaar van een eenmanszaak zoals dat heet, met een geheel eigen kamer van koophandel nummer. Ik vond het allemaal wel spannend.

De praktijknaam is vastgelegd en ik ben druk bezig met professionaliseren van de website en ik heb een eigen domeinnaam aangevraagd. Vooralsnog is de site bereikbaar onder: Minerva Counseling. Ik heb een aparte eigen GSM zodat ik bereikbaar ben als ik onderweg ben en ik moet nog een heleboel dingen regelen.

Zo dien ik nog een BTW nummer te krijgen. Ik wil graag visitekaartjes maken. Wellicht foldermateriaal met wat meer info want veel mensen weten niet precies wat counseling in houdt. Ik dien nog een aparte zakelijke rekening te openen want dat is wel zo handig met de boekhouding en de belasting dadelijk. En verder weet ik niet wat er nog meer op mij af gaat komen maar dat vind ik onderweg wel uit.

Het oefenen met proefcliënten gaat prima en ik ga in maart examen doen voor de gespreksmethodieken. Die zitten er nu wel goed in. Ik kan counselen en ik krijg er veel positieve feedback op dus we gaan van de kant. Nog twee vakken waarvan ik er eentje in april hoop te halen en dan een stage en het zit er al weer op. Ik ben bezig met de eindsprint maar die duurt nog wel een jaartje want sneller kan je niet stage lopen. Dat is wel jammer.

Ondertussen begin ik voorzichtig aan voor mezelf. Ik heb genoeg ervaring, heb de handvatten en de materialen. Ik vind het allemaal erg leuk om te doen. Een droom die langzaam maar zeker steeds meer vorm krijgt en uit gaat komen.


Geen opmerkingen: