woensdag 30 januari 2013

Slimme baby ?




Als je nog te klein bent om op je benen te staan en je gehele gewicht te dragen maar je wilt toch graag naar beneden dan zal je iets anders moeten verzinnen als je ouders onder aan de trap staan met iets lekkers. Deze baby is niet alleen nog te klein om te lopen. laat staan volledig in balans een trap af te komen stappen. Ik vind het wonderlijk hoe dit kindje de trap af weet te komen maar zou dit eigenlijk helemaal niet eens moeten kunnen bedenken. Ik vraag me werkelijk af, hoe dit geleerd is ? Heeft hij/zij dit zelf uitgevonden ? Is het aangeleerd gedrag ?

Als dit kindje dit zelf heeft uitgevonden dan vind ik dat heel wonderlijk. Je moet bedenken dat je je om moet keren, op je buik moet gaan liggen en dan los laten zonder te zien waar je naar toe gaat.  Het zou getuigen van een behoorlijk goed IQ en een sterk oplossend vermogen. Ik ben dan heel benieuwd met welke oplossingen deze kleine wereldburger nog gaat komen als hij/zij groot is.

Dit kindje heeft hoe dan ook lef! Het lijkt me niet helemaal zonder angst als je van zo hoog naar beneden gaat. De meeste kleine kinderen zouden bang worden en onmachtig huilen boven aan de trap als ze het lekkers in vizier hebben maar er niet bij kunnen. Deze doorzetter heeft een oplossing en gebruikt die zonder schroom ook al moet het toch wat hard aankomen om zo op je buik alle treden af te denderen.

Ik ben wel een beetje verbouwereerd na het kijken van dit filmpje.


Geen opmerkingen: