vrijdag 4 januari 2013

Internet is om te delen; managementmodellen


Internet is het communisme op het gebied van informatie. Iedereen is gelijk en iedereen krijgt evenveel (namelijk alles). De informatie op deze site is vrij te gebruiken. Let op wel op een goede bronvermelding.

Een goed uitgangspunt van Gert-Jan Schop. Ik vond zijn site per toeval toen ik informatie zocht over de kleuren van Caluwe. Hij heeft me goed geholpen met niet alleen de info die ik zocht maar ook met de bijbehorende tekst, plaatjes en presentatie. Geweldig ! Wat een tof initiatief van deze sitebouwer, daar hebben we wat aan.

Zelf ben ik ook een groot voorstander van informatie delen en daarmee iedereen in de gelegenheid stellen om datgene te zoeken en te vinden wat hij/zij nodig heeft. Dat informatie niet alleen beperkt blijft tot de "happy few" of de rijkere mensen die dure cursussen kunnen betalen.

Natuurlijk zijn cursussen, trainingen en persoonlijke gesprekken heel waardevol als je er echt meer van wilt weten of er in getraind wilt worden maar modellen als deze met een korte uitleg erbij, beschikbaar maken voor een groot publiek vind ik wel een goed initiatief. Zo kan iemand voor zichzelf kijken of iets nadere uitleg behoeft of interessant genoeg is voor een uitgebreide training en als je zo'n training als eens gehad heb, kan je het materiaal nog eens na zoeken en delen.

Geen opmerkingen: