donderdag 31 januari 2013

3D Reclame



Ik heb doorgaans een hekel aan reclame. Van die storende reclame blokken die altijd weer op het spannende moment je film onderbreken als je net in het verhaal zit. Irritante hoeveelheid folders van dingen waar ik zelden iets van nodig heb en die maandelijks mijn papier kliko overvol en loodzwaar maken. Je kent het wel reclame is dat noodzakelijke kwaad wat we kennelijk tegenwoordig over ons heen moeten krijgen bij alles wat we leuk vinden zoals tv, internet, tijdschriften, films, muziek en nog veel meer.

Als kind had ik er niet zoveel last van. Toen was er nog niet zoveel reclame als de spam waarmee we tegenwoordig worden geconfronteerd. Het is bijna ziekmakend hoeveel nietszeggende informatie er in een magazine gestopt is aan reclame boodschappen.

De reclame die in sommige van de bovenstaande streetart verwerkt is kan ik waarderen. Als dit kunstenaars de kans geeft om zich uit te leven in prachtige stoepkrijttekeningen dan vind ik zo'n cola flesje nog wel grappig om te zien. Waarom zijn er zo weinig echt leuke en interessante reclame uitingen zoals deze in bovenstaand filmpje ? Waarom is het overgrote deel aan reclame materiaal zo stomvervelend ? Is daar nou niets leukers op te bedenken zoals streetart of van die reclame op vrachtwagens die ware kunstwerken in 3D zijn?  Iets meer art en iets minder commercieel misschien..


Geen opmerkingen: