dinsdag 9 oktober 2012

De tijd schenken


Tijd is het grootste cadeau wat je iemand kan schenken. Je kan het niet meer terughalen. Voorbij is voorbij. 

Een woord wat gezegd is kan je niet meer terughalen, een moment wat gemist wordt, komt niet meer terug. Tijd is iets wat zo kostbaar is, kostbaarder dan goud of diamanten want als het eenmaal voorbij is, dan is het voorbij..en is het weg om nooit meer terug te komen.

Als je op je sterfbed ligt dan is er nog niemand geweest die zegt: had ik maar meer tijd op mijn werk gezeten... wel: had ik nog maar meer tijd met degene die mij lief zijn doorgebracht.

Aan wie schenk jij je tijd ? En is dat dan echt quality time ? Hoeveel tijd heb je echt voor elkaar ? Is er sprake van oprechte aandacht en echt contact ? En hoeveel tijd is dat in relatie tot alle andere bezigheden ? Is de balans juist ? 

Voor mezelf dien ik op te letten dat ik niet teveel tijd achter het beeldscherm door breng ten koste van mijn gezin of andere activiteiten. Het internet is zo veelzijdig qua vermaak (filmpjes, foto's, teksten, muziek, social media, chats, blog, surfen, spelletjes) dat ik makkelijk veel te veel tijd er in steek. Ik hou mijn laptop overdag daarom vaak al bewust in de kast en ga wat anders doen waarbij ik niet urenlang achter het scherm blijf plakken.


Geen opmerkingen: