vrijdag 28 september 2012

Bij twijfels .. niet doen

Vroeger had je een reclame slogan voor Veilig Verkeer Nederland die zei: bij twijfel niet inhalen. Dat was doorgaans toch beter voor je want het ging te vaak fout. Op NU.nl las ik: bij twijfel maar beter niet trouwen.   Ik kan het be-amen als ervaringsdeskundige. You better not do it.

Het blijkt nu dat psychologisch onderzoek de twijfelaars in het gelijk stelt. Als je twijfels hebt over je aanstaande huwelijk dan kan je maar beter niet trouwen want het blijkt dat je kans op echtscheiding groter is dan bij mensen zonder twijfels. Met name vrouwen voelen toch wel vaak aan dat het niet goed zit. Degene die dat gevoel negeert kan daarmee zichzelf een nare tijd bezorgen. Scheiden blijft pijnlijk, moeilijk en verdrietig.

Onderstaand filmpje is een filmpje waarvan ik nog steeds tranen van in mijn ogen krijg als ik het zie. De voorbereidingen gaan tot 21.06 min. Daarna begint het festijn. Ik geloof niet dat ze twijfels had.


Geen opmerkingen: