zaterdag 18 augustus 2012

Wat wil ik met dit blog ?

Ik ben lerende.

Bezig met een HBO opleiding psychologie en counseling. Het eerste jaar zit er op en ik ben druk bezig met het tweede jaar. Het eerste jaar was relatief makkelijk. De stof was weliswaar veel maar goed te leren. Niet al te moeilijk als je al een beetje levenservaring en kennis van psychologie hebt. Gezien het feit dat ik me al jarenlang interesseer voor ondermeer psychologische onderwerpen, was dit een welkome aanvulling op wat ik al wist. Puzzelstukjes verzamelen, in passen en het plaatje compleet krijgen.

Ik struin het internet af naar wetenswaardigheden, interessante ontwikkelingen op het gebied van mijn interesses en wil dan graag een soort van archief aan leggen van alles wat ik gevonden heb. Een soort van verzamelwoede maar ook iets van willen vasthouden, het terug kunnen lezen, het delen met anderen. Dat is de motivatie er achter.

Dat maakt het wel eens lastig op internet tegenwoordig want alles wordt steeds strenger als het gaat om copyrights, auteursrechten en dergelijke. Daarom heb ik een oudere weblog weggehaald want daar stond teveel op wat ik niet zelf had gemaakt, niet zelf had geschreven. Dat kan dus niet meer. Plaatjes dienen van mezelf te zijn of in ieder geval met toestemming van anderen.

Ik maak het mezelf wel moeilijker maar daarom niet minder uitdagend. Het kost wat meer werk om artikelen te gaan herschrijven of zelf plaatjes te maken, foto's te selecteren of te zoeken (die vrij te gebruiken zijn). Toch denk ik wel dat het zal lukken, al zal dat niet dagelijks zijn.

Ik heb nu een begin gemaakt.. we zullen kijken hoe het verder gaat.

Geen opmerkingen: